NOWOŚCI

Układ nastawczy N86-TK

Układ nastawczy N86-TKUrządzenie przeznaczone jest do sterowania nastawianiem zwrotnic i wykolejnic kolejowych za pomocą elektrycznych napędów zwrotnicowych wyposażonych w silniki trójfazowe pracujące w klasycznym układzie sterowania 6‑cio przewodowego, zawierającego (dla celów kontroli położenia) tzw. przetwornik zwrotnicowy PZ-TK/01.

Nasz układ nastawczy (N86-TK) funkcjonalnie jest równoważny klasycznym układom N86. Tak jak one przeznaczony jest do montażu na płycie JAZ.

Układ N86-TK zbudowany jest w oparciu o przekaźniki małogabarytowe firmy Hengstler. Przeznaczony jest do sterowania napędami pojedynczymi i sprzężonymi, wyposażonymi bądź nie w kontrolery położenia iglic.

Układ nastawczy N86-TK - widok z góryPoprzez zastosowanie w/w przekaźników, oraz dzięki nowym rozwiązaniom w budowie układu nastawczego (praca przekaźników w obwodach bez prądowych), producent udziela 30 lat gwarancji na bezawaryjną pracę przekaźników w układzie N86-TK.

W okresie gwarancyjnym nie wymagają one obsługi technicznej, co znacznie obniża koszty eksploatacji układu.

Układ umożliwia współpracę z napędami: EEA4, EEA5, S700K, S700KM, EBISWITCH 700, EP600, S700, L 700H, L826H oraz z każdym napędem zwrotnicowym posiadającym sześcioprzewodowe okablowanie zgodne ze standardem N86.

Bezpieczeństwo

Układ nastawczy typu N86-TK spełnia wymagania poziomu nienaruszalności bezpieczeństwa SIL‑4. Poziom ten osiągnięto poprzez zastosowanie przekaźników bezpieczeństwa oraz dwukanałowej, niezależnej strukturze części mikroprocesorowej. Usterki układu nie powodują zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego są wykrywane natychmiast (dzięki funkcji autodiagnostyki) lub w pierwszym cyklu użycia. Pojawienie się obcego napięcia w obwodach sterujących nie stanowi również sytuacji niebezpiecznej ponieważ obwody sterujące bazują na znanych zależnościach przekaźnikowych od tych zależności zależy kontrola stanu układu i możliwość przestawienia napędu. Niemożliwe jest wzbudzenie nieodpowiedniego przekaźnika kontrolnego w położeniu krańcowym zwrotnicy lub któregokolwiek z nich w położeniu pośrednim zwrotnicy ponieważ nad procesem uzyskiwania kontroli czuwają zależności przekaźnikowe i tylko uzyskanie przez napęd krańcowego położenia i brak przepływu prądu nastawczego pozwala na wzbudzenie odpowiedniego przekaźnika kontroli położenia.

 

Przetwornik zwrotnicowy PZ-TK/01

Przetwornik zwrotnicowy PZ-TK/01Przetwornik zwrotnicowy PZ-TK/01Przetwornik zwrotnicowy PZ-TK/01 przeznaczony jest do współpracy w obwodach kontrolnych napędów zwrotnicowych trójfazowych o sześciożyłowym układzie zasilania, współpracujących z klasycznymi układami nastawczymi typu N-86. Napięcie przemienne 110V, z obwodu kontrolnego, podane dwiema żyłami na wejście przetwornika jest w nim obniżane i prostowane, następnie kierowane jest do kolejnych dwóch żył obwodu kontrolnego. Każdemu z dwóch stanów zwrotnicy przyporządkowane są poprzez układ styków osobne obwody kontrolne. Tym sposobem w danym stanie zwrotnicy kontrolowane są cztery z sześciu żył zasilających.

Przetwornik zwrotnicowy PZ-TK/01 przystosowany jest do pracy w warunkach środowiska zamkniętych szaf i skrzyń przytorowych.

 

Tester elektromagnesów torowych TET 01

Tester telektromagnesów torowych TET 01Tester elektromagnesów torowych TET 01 jest nowoczesnym odpowiednikiem induktometru SHP i jest przeznaczony do sprawdzania jakości układu rezonansowego wszystkich elektromagnesów stosowanych na PKP. Jest to urządzenie o kompaktowych rozmiarach. Posiada zwartą konstrukcję o dużej odporności na czynniki zewnętrzne i wadze nie przekraczającej 0,9 kg. Obsługa urządzenia jest prosta i intuicyjna.

Aby zapewnić komfort i sprostać trudnym warunkom użytkowania oraz zapewnić ciągłość pracy, urządzenie zostało wyposażone w szczelną, odporną na trudne warunki atmosferyczne obudowę odpowiadającą klasie ochronności IP55.

Tester elektromagnesów torowych TET 01 służy do badania dobroci układu rezonansowego elektromagnesów pracujących na PKP, o częstotliwości rezonansowej 1000Hz, różnych typów i różnych firm. Jest to urządzenie przenośne, zasilane z wewnętrznego akumulatora.

Informacje techniczne

Parametry techniczne:

  • pomiar dobroci elektromagnesów torowych na podstawie analizy drgań gasnących układu rezonansowego elektromagnesu,
  • zasilanie z wbudowanego akumulatora 12V,
  • funkcje oszczędzania energii:
    1. samoczynne wyłączenie urządzenia po ok. 10 min. bezczynności,
    2. samoczynne wyłączenie urządzenia w przypadku zbyt niskiego napięcia akumulatora,
    3. wyłączenie podświetlenia wyświetlacza po minucie bezczynności urządzenia,
  • temperatura pracy -15 ÷ +35°C,
  • podświetlany wyświetlacz alfanumeryczny 4×20 znaków, pomocny przy korzystaniu z urządzenia w warunkach nocnych,
  • niewielka waga – 0,9kg,
  • przewidywany czas pracy: 14 dni / 500 cyklów pomiarów,
  • trwałość obsługowa: 5 lat,
  • trwałość eksploatacyjna: 10 lat.

 

Komentowanie jest wyłączone.